Idela Kunskapscentrum
För dig som bor i Farsta stadsdelsförvaltning, Kungsholmens stadsdelsförvaltning, Norra innerstaden och Södermalms stadsdelsförvaltning.
Vi ger opartisk vägledning i konsumenträttsliga frågor. Vi medlar inte mellan konsument och företag som tycker olika - är i tvist. Vår uppgift är att ge dig som konsument vägledning om dina rättigheter och skyldigheter så att du själv sedan kan göra en reklamation av en vara eller tjänst. Vill du anmäla ett företag du är i tvist med? Läs mer på Allmänna reklamationsnämndens webb: www.arn.se
Våra tjänster
- Hjälper till att tolka avtal etc
- Kan hjälpa till med anmälan till ARN
- Kan hjälpa till att kontakta företag
- Ger konsumenter vägledning i frågor om köp av varor och tjänster
Kontaktuppgifter
Telefon:
08-508 09 120Telefontider: Måndag-fredag klockan 9.00-13.00.
Vi medlar inte mellan konsument och företag som tycker olika - är i tvist. Allmänna reklamationsnämnden, ARN prövar tvister mellan konsumenter och företag. Läs mer om anmälan på: www.arn.se
E-postadress:
fraga@idela.nuPostadress:
Endast tidsbokade besök.
16451 Kista
Bor du i en annan kommun
Ange ort eller gatuadress för att hitta konsumentvägledning i din kommun. Bor du i Stockholms stad anger du stadsdel eller gatuadress.