Konsumentvägledning Bromma, Stockholms stad

För dig som bor i Bromma stadsdelsförvaltning.

Konsumentvägledning för dig som är bosatt i Bromma. Vi ger opartisk vägledning i konsumenträttsliga frågor. Vi medlar inte mellan konsument och företag som tycker olika - är i tvist. Konsumentvägledningens uppgift är att ge vägledning om dina rättigheter och skyldigheter som konsument så att du själv kan göra en reklamation av en vara eller tjänst. Vill du anmäla ett företag du är i tvist med? Läs mer på Allmänna reklamationsnämndens webb: www.arn.se

Våra tjänster

  • Kan hjälpa till med anmälan till ARN
  • Ger konsumenter vägledning i frågor om köp av varor och tjänster

Kontaktuppgifter

Telefon:

08-508 06 100

Telefontider: Måndagar klockan 12.00 -16.00
Är du i behov av konsumentvägledning övrig tid kan du kontakta Konsumentverkets vägledare eller någon av konsumentbyråerna nedan.
www.telekomradgivarna.se
www.konsumenternas.se
www.energimarknadsbyran.se

E-postadress:

bromma@idela.nu

Postadress:

.
16451 Kista

Besök webbplatsen

Många kommuner erbjuder sina invånare konsumentvägledning och kan ge ett mer personligt stöd än den nationella vägledningen samt vid behov erbjuda fysiska möten. Det är särskilt viktigt för konsumenter med särskilda behov, till exempel för personer med funktionsnedsättning eller språksvårigheter.

Frågorna kan handla om hjälp med att reklamera en vara eller en tjänst och information om vilka rättigheter och skyldigheter konsumenten har. Ibland hjälper konsumentvägledarna till att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Utöver kommunal konsumentvägledning och Konsumentverkets nationella vägledning finns det flera olika organisationer som hjälper konsumenter med oberoende fakta och vägledning.

Bor du i en annan kommun

Ange ort eller gatuadress för att hitta konsumentvägledning i din kommun. Bor du i Stockholms stad anger du stadsdel eller gatuadress.